سفارش تبلیغ
صبا ویژن

alfablog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دیگ بخار و دیگ زغال سنگ سوز و منبع کویل دار

دیگ بخار

در ادامه به معرفی اجزا، اساس کار، انواع آن و کاربرد دیگ بخار میپردازیم. گروه صنعتی هفت؛ طراح و سازنده انواع بویلر در ادامه به چند روش کاربردی برای از بین بردن رسوب دیگ بخار صنعتی اشاره خواهد داشت. همچنین از بخار تولید شده در تریسینگ لولهها و مبدلهای حرارتی استفاده میشود. از بویلر میتوان در صنایع مختلفی همچون کاغذسازی، تولید قارچ، نساجی و همچنین در کارواشها و هتل ها استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که این مواد سمی بوده و بدون ماسک و دستکش های استاندارد نباید از آنها برای شستشو بویلرها استفاده شود. دیگ بخار خانگی برای اولین بار در فنلاند شناخته شد و به مرور در سراسر جهان مورد توجه و استقبال همگان واقع شد. دیگ بخار دو پاس حرارتی به دلیل تولید آب گرم و حرارتی که در دو مرحله تولید می کند به این نام شناخته می شود، گازهای تولید شده بر اثر حرارت در دیگ بخار دو بار در این دیگ حرکت کرده و انتقال پیدا میکند. طبق قاعده، تنظیم سیستم گرمایش در دمای 75 درجه سانتیگراد برای گرم کردن خانه مناسب است و دیگ می تواند به صرفه اقتصادی عمل کند. نحوه عملکرد دیگ­ های واترتیوب عکس دیگ­های فایرتیوب است.

دیگ زغال سنگ سوز

معمولا بویلرهای بخار فایرتیوب تا ظرفیت 30 تن بخار را تولید می کنند و بویلرهای بخار واترتیوب تا چند ده تن بخار تن در ساعت را نیز می توانند تولید کنند. تک پاس: نسل اول دیگ زغال سنگ سوز لوکوموتیوهای بخار از این نوع بودهاند که در آنها گازهای ناشی از احتراق مسیر دیگ را یک بار طی میکند و بعد وارد دودکش میشود. آن ها از بویلرهای صنعتی برای مزایای بسیاری که دارد، استفاده می کنند. مهم ترین دستگاه نصب شده در تاسیسات حرارت مرکزی بویلر آب گرم میباشد که عمل انتقال حرارت حاصل از سوخت به آب را انجام میدهد و همانطور که مطلع می باشید این دیگ ها در دو نوع فولادی و چدنی رایج میباشند . حالا که متوجه شدیم دیگ بخار چیست و چه اجزایی دارد زمان بررسی عملکرد این تجهیز حیاتی فرا رسیده. در این روش از اسیدهای مخصوص به همراه آب استفاده شده و تمام بخش های درونی دیگ با فشار آب زیاد شستشو داده میشود.در این روش نه تنها از اسید دیسکلر، بلکه از سایر مواد شیمیایی از قبیل boiler conditioner نیز استفاده میشود که قدرت خورندگی بسیار کمی دارند. هر کدام از دیگ ها کاربرد خاصی دارند و نمی توان دیگ بخار که مخصوص کارخانجات است را در ساختمان استفاده کرد.

منبع کویل دار

امروزه هر مشتری باید برای خرید خود به دلایل بسیار واضح حداقل کیفیت و ایمنی را مد نظر قرار دهد. 14. جوش ها در حین فرایند ساخت توسط واحد کنترل کیفیت و همچنین نماینده رسمی شرکت بازرسی ( مورد تایید اداره استاندارد) تحت بازرسی ( RT , MT , VT, UT ) قرار می گیرد. همچنین صنایع از این دستگاه به چه منظوری استفاده میکنند؟ نوع فولادی دیگ آبگرم ساختار معمولی دارد و از ورق و لولههای آلیاژی آتشخوار یکپارچه ایجاد می شوند. به طور معمول، دیگ واتر تیوب دارای ظرفیت نیم تن در ثانیه است که توان تولید بخار با فشاری برابر با 160 اتمسفر و دمایی در حدود 550 درجه سانتیگراد را دارد. از مزیت های دیگ آبگرم چدنی می توان به: مقاومت این دیگ در برابر زنگ زدگی و خوردگی، قیمت پایین تر نسبت به سایر دیگ ها، قابلیت تعویض پره های آن اشاره کرد. 5 برابر فشار نظری است. منبع کویل دار در این مطلب جدول عیب یابی دیگ بخار و علتهایی که ممکن است موجب به وجود آمدن ایراد در دیگ بخار شود را بیان کردهایم. را در صنایع مختلف با ظرفیت های مختلف، تأمین میکند و روشی مناسب برای این کار است.

دیگ بخار از کجا بخرم؟

اجزاء نصب و نگهداری: این اجزاء شامل شاسی، پایه و اتصالات است که نصب تجهیزات روی بویلر و نگه داشتن آن است. رسوب زدایی دیگ بخار صنعتی یا بویلر و سیستم های مبدل حرارتی از مهم ترین اقداماتی می باشد که پس از استفاده مداوم از این تجهیزات لازم است به شیوه های مختلف انجام شود. همانطور که گفتیم طی دو مرحله این عملیات انجام می شود که در مرحله اول بخار تولید شده پس از عبور از کوره در بخش دوم پاس از میان تیوب ها گذر کرده و از دودکش خارج می شود، این نوع دیگ بخار راندمان و بازده کمتری نسبت به دیگ های دیگر دارد. برای مثال در سیستم های گرمایش مرکزی از دیگ بخار برای گرم کردن ساختمان استفاده می کنند. این دیگ ها در صنایع مختلفی استفاده می شوند و همین امر باعث شده تا مدل های مختلفی از آن ها تولید شود. توسعه کوره های دیگ بخار, از حد مجاز دیوارهای آجری فراتر رفت و بارهای ساختاری بیش از حد افزایش پیدا کرد زیرا دیگهای بخار روز به روز بزرگتر و بلندتر می شدند.

منبع : بخارشعله