سفارش تبلیغ
صبا ویژن

alfablog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دیگ بخار عمودی و دیگ بخار افقی و دیگ روغن داغ و دیگ آب گرم

دیگ بخار عمودی

فایده دیگ بخار عمودی :  بین کار مقداری زعفران دم کرده روی برنج میریزیم، سپس به همین ترتیب ادامه میدهیم تا مواد تمام شوند. ته چین مرغ یکی از انواع غذاهای محبوب ایرانی است که به عنوان یک غذای مجلسی برای مجالس مهم نیز شناخته می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مخصوص در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. پس با ما همراه باشید تا در ادامهی این مطلب در کنار هم انواع دیگ آبگرم و کاربردهای مختلف هر کدام از این دیگها را بررسی کنیم. از این میان گرمکن های خورشیدی به دلیل زمان طولانی تر مورد نیاز برای گرم کردن آب استخر، معمولا در کاربردهای دایمی مناسب تر هستند. سوخت های احتمالی شامل زغال سنگ ، زیست توده یا گاز طبیعی است ، اگرچه دیگ های آب گرم وجود دارد که با برق کار می کنند. جهت ساخت دیگ روغن داغ باید حداقل از سه پاس حرارتی برای انتقال حرارت از روغن به گاز های مشعل دیگ بخار استفاده شود. منحنیهای ارایه شده تنها بیانگر مقادیر حداکثر راندمان میباشد و عدد واقعی راندمان دیگهای آب گرم چگالشی همچون سایر دیگها در رنج A تا G متغیر میباشد، حال آنکه در حال حاضر در سطح کشور هیچگونه استانداردی جهت انجام آزمایشات تعیین راندمان بویلرهای آبگرم از سوی مراجع قانونی وجود ندارد و راندمانهای ادعا شده بدون انجام آزمایشات مربوطه میباشد.

دیگ بخار افقی

فواید دیگ بخا افقی : برای این منظور یک عدد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه 1 قاشق غذاخوری کره تفت می دهیم. برای تهیه ته چین مرغ مجلسی ابتدا گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب، مقداری زردچوبه، دارچین و یک عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسطقرار می دهیم تا کوشت مرغ آبپز شود. در ادامه کره را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و به صورت پخش روی برنج قرار می دهیم. پس از اینکه آب جوش آمد، 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم. حالا برنج را نسبت به نوع آن بین 30 دقیقه تا 3 ساعت به همراه 1 قاشق چایخوری نمک و آب ولرم می خیسانیم. در این مرحله زرده های تخم مرغ را مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند، سپس ماست چکیده را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ چه فوایدی دارد ؟ پس از اینکه مرغ را ریش ریش کردیم آنرا به همراه کمی روغن مایع داخل یک تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم، سپس مقداری زردچوبه، دارچین و فلفل سیاه به مرغ اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا مرغ با ادویه ها یکدست شود، سپس مرغ را کنار می گذاریم. در ادامه برنج خیسانده شده را به آب جوش اضافه می کنیم و اجزاه می دهیم به مدت 7 تا 10 دقیقه پخت اولیه برنج انجام شود. در صورت اضافه نکردن آب در حقیقت قفل هوا نصب نشده است! برای گرفتن طعم و بوی زهم گوشت مرغ بهتر است کف های روی آب در حال جوشیدن را به طور کامل بگیریم و ادویه ها مانند دارچین برای خوشمزه تر شدن گوشت مرغ استفاده کنیم. برای اینکه طعم مرغ بهتر شود، بهتر است اجازه دهیم تمام آب موجود در قابلمه کشیده شود، این کار باعث می شود طعم تمام ادویه ها جذب گوشت مرغ شود. بادمجان طعم خوبی به ته چین می دهد البته بعضی افراد هم طعم آن را در ته چین دوست ندارند. با این حال ، سادگی و به طور کلی هزینه کم نصب دیگ آب گرم به معنی ادامه استفاده آنها در طیف وسیعی از صنایع مانند مواد شیمیایی ، مواد غذایی و نوشیدنی است.

دیگ آب گرم

ابتدا فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا زمان اماده شدن ته چین برای گرم شدن فر معطل نشوید. برای دیگ چگالشی دمای سیستم گرمایش مرکزی نزدیک به حدود 70 درجه سانتیگراد و دمای آب بویلر نزدیک به 60 درجه سانتیگراد تنظیم شده است.در بین دمای 60 درجه سانتیگراد تا 65 درجه سانتیگراد دمای جریان در وضعیت کنترل شده باقی می ماند. از سالیان گذشته استفاده از روش گرمایش مرکزی با آب گرم در سیستم های شوفاژ به دلیل مزایای زیاد آن ، بسیار مورد توجه بوده و لذا با توسعه تکنولوژی و تولید دیگ های فولادی آبگرم این صنعت گرمایش وارد مرحله جدیدی شده است. یکی از قسمت های مهم سیستم های حرارت مرکزی در موتورخانه ها دیگ آبگرم یا بویلر آبگرم می باشد. آمار تولید و فروش بویلر در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. برای پخت ته چین مرغ در فر به جای استفاده از قابلمه بهتر است از ظرف پیرکس استفاده کنید. در پایان یک فویل نازک روی ظرف پیرکس بکشید و آنرا به مدت یک ساعت در فر قرار دهید تا آماده شود.

منبع : بخارشعله