سفارش تبلیغ
صبا ویژن

alfablog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

برنامه بدنسازی ماه اول با تصویر

    نظر

برنامه بدنسازی ماه اول

برنامه تمرینی بدنسازی لازم دارید؟ برای خرید یا مشاهده رایگان برنامه ورزشی بدنسازی به سایت آلفابلاگ مراجعه کنید.

بسیاری از این مواد مهم و ضروری را می توان به طور طبیعی از طریق غذا، میوه ها و فرآورده های طبیعی وارد بدن کرد، اما به دلیل دسترسی محدود به تمامی این مواد، هزینه های ماهیانه بسیار بالای برخی از این محصولات، دشواری در تهیه آنها خوب، عدم امکان اندازه گیری دقیق هر محصول غذایی (مانند میزان دقیق پروتئین یا ویتامین برای هر عنصر)، معمولاً علاوه بر استفاده طبیعی از این دسته از محصولات (برنامه رژیم غذایی)، انواع مکمل های غذایی و مکمل های بدنسازی نیز مجاز هستند. بدنسازانی که می خواهند رژیم غذایی خود را توسعه دهند باید روی یک برنامه غذایی سالم برای بدنسازی تمرکز کنند. در این نرم افزار بدنسازی به جای انجام تمرینات از پیش تعیین شده، برنامه از آنها می خواهد که اهداف خود را مشخص کرده و سپس تمرینات مربوطه را در اختیار آنها قرار می دهد. کاربر می تواند انتخاب کند که آیا می خواهد قدرت بدنی خود را افزایش دهد یا می خواهد یوگا، تمرینات کششی، پیلاتس یا سایر تمرینات شخصی انجام دهد. آنها فقط باید آگاهانه به این نکته توجه کنند که بین فیزیولوژی و آناتومی زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد و این مزایا و محدودیت هایی را برای زنان ایجاد می کند.

برنامه تمرینی بدنسازی

بنابراین یکی دیگر از ویژگی های برنامه بدنسازی بانوان، توجه به سرعت اجرای حرکت به صورت آهسته و کنترل شده است. تمرینات ذکر شده در بالا کلی هستند و بهتر است مقدار وزن و همچنین تعداد دفعات انجام این تمرینات را برای برنامه تناسب اندام کاهش وزن شخصی خود تنظیم کنید. همه تمرینات یکسان نیستند و نباید از ابتدای تمرین تا انتها فقط با یک وزنه پیشرفت کرد. برای شروع بهتر تمرین با حرکات سبک و ابتدایی شروع کنید تا اضافه بار و آسیب به بدنتان وارد نشود سپس قدم به قدم حرکات و تمرینات خود را سخت تر و سخت تر کنید. هر جا که احساس کردید حرکات سخت‌تر شده و دیگر نمی‌توانید آن‌ها را انجام دهید، توصیه می‌کنیم از وزنه سبک‌تر استفاده کنید و به بدن خود فشار نیاورید. از طرفی بسیاری از خانم ها از ترس حجیم شدن و مردانه شدن وزنه های سبک را انتخاب می کنند و به سختی چاق می شوند. به طور کلی، آنها باید بر روی غذاهایی تمرکز کنند که کالری و مواد مغذی کافی را فراهم کنند. قبل از شروع ورزش، بدن شما به غذای زیادی نیاز نداشت، اما اکنون که هم از وزنه و هم از ورزش های هوازی استفاده می کنید، بدن شما به یک برنامه غذایی مناسب نیاز دارد.

برنامه ورزشی بدنسازی

توجه: به هر عضله زمان بدهید تا ریکاوری شود تا بدن دچار استرس نشود. برای شروع، هدف این نیست که بدن خود را با ورزش های سنگین شروع کنید و آن را به سختی عادت دهید، بلکه هدف این است که بتوانید تعادل خوبی بین تمرینات بالاتنه و پایین تنه ایجاد کنید و آنها را تمیز انجام دهید. این حرکات به شما امکان می دهد وزنه های سنگین را راحت تر تحمل کنید. این به این دلیل است که شما با وزنه های سبک تر و تکنیک ضعیف تر تمرین خواهید کرد. دقیقاً به همین دلیل است که باید این حرکت را انجام دهید. به عنوان مثال: فکر اختصاص دادن هر بعد از ظهر به پرس سینه را از خود دور کنید زیرا قفسه سینه شما احساس نمی کند که زمان لازم برای ریکاوری و ساختن عضلات جدید و ایجاد تغییرات کافی در آنها را دارد.

برنامه بدنسازی

افراد حرفه ای با تمرینات کمتر می توانند فشار بیشتری به ماهیچه های خود وارد کنند که به زمان ریکاوری بیشتری نیاز دارد اما شما بیشتر از آنها دچار گرفتگی و درد عضلانی خواهید شد. به این ترتیب، افراد می توانند در مورد نحوه اجرای ایمن برنامه جدید اطلاعات بیشتری کسب کنند. اما باید بگوییم که این باور اشتباه است زیرا شما به همان اندازه که به تمرینات قدرتی نیاز دارید نیاز به انجام تمرینات هوازی دارید. مانند حالت اول روی زمین بنشینید، این بار حرکت را با یک دمبل برای هر پا انجام دهید. اگر در حین ورزش احساس تهوع و سرگیجه می کنید به این معنی است که بدن شما هنوز استقامت کافی را ندارد. تنها با داشتن یک زندگی سالم می توانید آرامش و شادی واقعی را تجربه کنید. می توانید دو روز در هفته را به بالاتنه و دو روز دیررس را به پایین تنه اختصاص دهید تا به راحتی تعادل را بین دو قسمت بدن حفظ کنید. گاهی اوقات افراد در اولین روز حضور در باشگاه به مرز خودکشی می رسند و از همان ابتدا دوست دارند ورزش های سنگین انجام دهند، اما بهتر است بدانید که تازه کار هستید و بدن شما برای آماده شدن باید مراحل را به آرامی طی کند.

منبع : آلفابلاگ