سفارش تبلیغ
صبا ویژن

alfablog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نبض بورس در دست دلار

نبض بازار بورس

نبض بازار بورس چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نبض بازار بورس علاوه بر این اخبار پیرامون نرخگذاری سیمان و فولاد و تاکید بر لزوم ارزان بودن این دو کالا در ادامه هفته گذشته بر روند صنایع بازار اثرگذار خواهد بود.بر این اساس انتظار میرود نماگرهای بازار در مسیر نزولی حرکت کنند. خبر حمایت از عرضه تمام کالاها اعم از خودرو در بورس و حذف دلار 4200 تومانی در هفته گذشته چندان مورد استقبال قرار نگرفت، با این حال انتظار میرود با فروکش کردن هیجانات اولیه این اخبار در هفته جاری بهرشد تقاضا در صنایع مختلف منتهی شود. دلالی کارت ملی رونق گرفت/ خبر مهم بانک مرکزی برای بازار ارز چیست؟ همین مساله باعث شده است، روز شنبه شاخص های عملکردی بازار سهام همگی منفی شود. هر سهم نرم افزار نبض بورس شامل نمای سهم، مشاهده تاریخچه سهم با تاریخ مورد نظر کاربر، آمار ابتدایی سهم با تاریخ مورد نظر کاربر، مشاهده تحلیلهای کاربران مربوط به هر سهم، مشاهده کدال، قابلیت گفتگو با کاربران بورسی دیگر و مشاهده پیامهای ناظر همگی از خدمات نرم افزار نبض بورس است.

بورسی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، به درخواست کاربران سایت نبض بورس امروز 26 فروردین ماه 1401 به تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی شاوان و شبریز پرداخته ایم. اولین مرحله برای دریافت کد بورسی مراجعه به سایت سجام و ثبت نام در این سایت می باشد. در میان اخبار منتشر شده در زمینه نمادهای پتروشیمی، خبر کاهش نرخ خوراک گاز متان مورد مصرف شرکت های اوره ای و متانول ساز به دلیل کاهش نرخ جهانی متان از 9250 ریال به 7400 ریال منتشر شد که تحلیلگران معتقدند در صورت تائید این ارقام ، نمادهایی که از تاثیر این کاهش نرخ خوراک مثبت خواهند شد نماد شخارک، شفن و زاگرس خواهند بود. از عرضههای اولیه فرابورس چه خبر؟ اولین عرضه اولیه احتمالی 1401 کدام است؟ دلار در بازار آزاد قد کشید کدام نماد بانکی در بورس تعلیق شد؟ بورسی بههر ترتیب آنچه مشخص است اینکه در شرایط کنونی نبض بازار سهام در اختیار اخبار برجامی و تحولات نرخ ارز است. ورود به فصل تابستان، نبض بازار در گروه های بورسی با افزایش قیمت سهام مواجه بودند و سهام شرکت های پتروشیمی نیز این افزایش قیمت را تجربه کردند و مورد اقبال سهامداران حقیقی و حقوقی قرار گرفتند و نمادهای پتروشیمی در طول هفته با صف خرید و تقاضا روبه رو شد.

نبض بازار

مهمترین تیترهای روزنامههای اقتصادی یکشنبه 14 آذر ماه به بیان مسائلی همچون تمدید اجرای قانون حذف سود مرکب، آغاز اصلاح ساختار اقتصادی، نبض بازار مسکن در اختیار سفته بازان، نابودی اقتصاد با اقتصاد دستوری، تورم به نفع بورس است؟ علاوه بر این در روزهای اخیر اخبار متعددی در راستای حذف دلار دولتی و حرکت بهسوی واقعی شدن نرخها شده است که آثار آن در بازار سهام قابلتوجه خواهد بود. تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند با ورود به فصل تابستان در روزهای اخیر شاهد افزایش نرخ سهام برای اکثر صنایع هستیم و افزایش نقدینگی در روزهای پایانی خرداد از جمله مواردی است که به عنوان عامل صعود بورس در سه ماهه آتی عنوان می شود. همین نگاه بیش از هر عامل دیگری موجب شده است که سهامداران و کارشناسان شرکتکننده در نظرسنجی این هفته این روزنامه همچون دو سه هفته اخیر اتفاقنظر چندانی نداشته باشند و نتوان نگاهی غالب نسبت بهمعاملات هفته آینده در بین آنها جستوجو کرد. جدولهای تاثیر در شاخص، نمادهای پربیننده، شاخصهای منتخب، بازار نقدی بورس و فرابورس در یک نگاه از جمله ویژگیهای این نرم افزار است.

بورس 

فارغ از اینکه این نگاه از تحلیلهای واقعی و علمی چقدر دور یا نزدیک باشد، بهنظر میرسد تا زمان آرام و قرار گرفتن دلار و تعیین تکلیف برجام و توافق هستهای، سرمایهگذاران واکنشهایی از این دست را در بازار شاهد باشند و نتوان روند آتی را با اطمینان نسبی مورد بحث قرار داد. به گزارش خبرنگار نیپنا، ابتدای هفته گذشته که با آخرین روز بهار 99 ( شنبه 31 خرداد) آغاز شد، شاخص کل بورس شروع 40 هزار واحدی را تجربه کرد و این رقم در طول هفته با میانگین 30 تا49 هزار واحدی تداوم داشت و شاخص کل بورس از یک میلیون و 270 هزار واحدی در ابتدای هفته به یک میلیون و 419 هزار واحدی در آخرین روز معاملات هفته(چهارشنبه 4 خرداد) رسید. همچنین جم پیلن با فروش 266 میلیارد تومانی در خرداد ماه حدود 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش درآمد داشته است. ارزش کل معاملات بورس با کاهش یک درصدی نسبت به روز چهارشنبه به عدد هفت هزار و 484 میلیارد تومان رسیده است. البته افزایش قیمت نفت و فلزات اساسی نتوانست مقابل ریزش شاخص کل بورس بایستد. بازدهی این شاخص نیز منفی 1.05 درصد بوده است. این افراد نیز در دلایلی مشابه با کارشناسان معتقدند جدال بین جذابیت سهام و احتمالا فشار فروش سهامداران بهدلیل نگرانی از اصلاح سنگین نرخ ارز در نهایت روند کمنوسانی پیش پای بورس تهران قرار میدهد.